با ارتقای دکتر علی‌اکبر نورسیده به مرتبه دانشیاری؛

تعداد دانشیاران شاغل گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه سمنان به 5 نفر رسید

با ارتقای دکتر علی‌اکبر نورسیده در جلسه اخیر هیأت ممیزه دانشگاه سمنان، تعداد اعضای هیأت علمی شاغل با مرتبه دانشیاری در گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه به 5 نفر رسید.

در جلسه اخیر هیأت ممیزه دانشگاه که با حضور ریاست دانشگاه برگزار گردید، دکتر علی‌اکبر نورسیده عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه سمنان به مرتبه دانشیاری ارتقاء یافت.

دکتر نورسیده فارغ التحصیل مقطع دکتری دانشگاه تهران از سال 1394 عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه سمنان است و هم‌اکنون مدیریت گروه زبان و ادبیات عربی این دانشگاه را نیز عهده‌دار می‌باشد.

گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه سمنان از سال 1375 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی فعالیت خود را شروع نمود و هم اینک در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته زبان و ادبیات عربی در مقطع کارشناسی و دکتری و گرایش‌های مترجمی زبان عربی و ادبیات عربی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

این گروه دارای 7 عضو هیأت علمی است که 5 نفر از آنان دارای مرتبه دانشیاری می‌باشند.

انتشار مجله علمی پژوهشی و بین المللی دراسات في اللغة العربية وآدابها  با همکاری دانشگاه تشرین سوریه از سال 1389 و برگزاری موفق دو همایش ملی کارآفرینی و تجاری سازی رشته زبان و ادبیات عربی در سال‌های 1393 و 1402 از دیگر افتخارات این گروه می‌باشد.

در میان اعضای فعلی گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه آقایان دکتر صادق عسکری، دکتر شاکر عامری ، دکتر سیدرضا میراحمدی ، دکتر علی ضیغمی پیش از این به مرتبه دانشیاری ارتقاء یافته بودند که با ارتقای دکتر علی‌اکبر نورسیده تعداد دانشیاران شاغل این گروه به عدد 5 رسید.

شایان ذکر است دکتر محمود خورسندی دیگر دانشیار این گروه بود که سال 1396 به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

کلمات کلیدی
علی ضیغمی
تهیه کننده:

علی ضیغمی

تصاویر

 -  -  -  -